1

1

Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

Husk - Review


     Aγαπητοι αναγνωστες καλησπερα σας. Σημερα θα μεινουμε στο ιδιο κλιμα με το τελευταιο μπλογκ και θα μιλησουμε για αλλο ενα Survival Horror παιχνιδι , το Husk.  To Husk κυκλοφορησε τον φεβρουαριο που μας περασε απο την IMGN.PRO και αναπτυχθηκε απο την UndeadScout μια οχι και τοσο γνωστη εταιρια η οποια εχει στο ενεργητικο της ενα ακομα παιχνιδι παρομοιου χαρακτηρα το The Clearing. Σε πολλα αρθρα που διαβασα οι δημιουργοι μοιραστηκαν την αγαπη τους για τιτλους που καθιερωσαν το survival horror στο gaming οπως Resident Evil , Alone In The Dark και μια ξεχωριστη αδυναμια στο Silent Hill.
Ανεφεραν οτι σκοπος τους ηταν να μας θυμησουν την ατμοσφαιρα αυτων των παιχνιδιων και ειδικοτερα του Silent Hill δινωντας κυριως εμφαση στην εξερευνηση και στο μυστηριο και να εστιασουν πολυ λιγοτρο σε αλλους τομεις οπως το fighting. Ακομα και απο τα τρειλερ ειναι πολυ φανερες οι επιρροες του παιχνιδιου απο το Silent Hill. Ποσο μαλλον οταν αρχιζει κανεις να παιζει το παιχνιδι. Πρωτη και καλυτερη η πινακιδα που σε καλωσοριζει στη Shiverclif αλλα και ολο το τοπιο γυρω της ειναι βγαλμενο απο την εικονα που εχουμε τοσες και τοσες φορες στο Silent hill , επειτα η ιδια η πολη θυμηζει Silent hill αλλα και πολυ περισσοτερο το βενζιναδικο που μπαινεις μετα τον σταθμο του τρενου και σε περναει ουσιαστικα στην πολη αλλα η καφετερια που θυμηζει παρα πολυ την καφετερια που στο Silent Hill 1 συνανταμε την Cybil. Και εκτος των οπτικων ομοιοτητων υπαρχει ομοιοτητα και στο σκεπτικο της εξερευνησης. Καθως οπως και στο Silent hill οι δρομοι κοβονταν απο γκρεμους και μετακινοσουν στην πολλη περνωντας μεσα απο κτιρια και σπιτια ετσι ακριβως συμβανει και στο στην Shiverclif μονο που δρομοι εδω κοβονται απο παρατημενα οχηματα και οχι απο γκρεμους. Ενω αξιζει να συμειωθει οτι ακομα και τα τερατα που θυμηζουν τα αντιστοιχα στου Silent Hill.
    Οντας λατρης των παιχνιδιων Silent Hill , εσπευσα οπως καταλαβαινεται να παιξω το Husk, Δυχτυχως ομως ο ενθουσιασμος μου εμελε να εξανεμιστει πολυ γρηγορα καθως γρηγορα διαπιστωσα οτι το Husk περα απο τις ομοιοτητες του με το Silent Hill δεν ειχε απολυτως τιποτα να προσφερει , ειδικα σε επιπεδο gameplay. Αλλα για να τηρησω την σειρα που εχω ακολουθησει σε ολες τις κριτικες μου , Θα μιλησω πρωτα για τον τομεα των γραφικων. To husk χρησιμοποιει την Unreall 4 engine και εχει πολυ ομορφα , συγχρονα γραφικα ενω ειναι αρκετα ελαφρυ και μπορειτε να το παιξεται και σε low end υπολογιστες αξιοπρεπως.
Welcome to Silent Hill εεε to Shivercliff ηθελα να πω.
Το κακο ειναι οτι τα γραφικα οσο καλα και αν ειναι ,ειναι εντελως επαναλαμβανομενα και μονοτονα. Για παραδειγμα στην αρχη του παιχνιδιου εισαι μεσα σε ενα τρενο , σε βαγονι με κουκετες. Καθε βαγονι ειχε καμια εικοσαρια κουκετες αλλα εμφανισιακα ηταν πανομοιοτυπες ,copy paste εντελως! Ακομα και μεσα στις κουκετες υπηρχαν ακρβως τα ιδια πραγματα. οι ιδιες βαλιτσες στα ιδια χρωματα και τα ιδια ποτηρια καφε και αναψυκτικα. Και αλαζεις 2 - 3 βαγονια που ειναι στο ιδιο ακριβως υφος με εξαιρεση μια δυο κουκετες στις οποιες βρισκεις καποια αντικειμενα που μαζευεις. Το ιδιο ακριβως και στο βαγονι - εστιατοριο του τραινου ολα τα τραπεζια ειχαν ακριβως τα ιδια πραγματα επανω , ιδια χρωματα ιδια τα παντα. Για να μην κουρασω θα πω απλα οτι και παρακατω σε αλλα μερη η κατασταση παρεμενε ιδια και απαραλαχτη με αποτελεσμα ολη αυτη η μονοτονια να κουραζει ασχημα το ματι.
    Δυστυχως περα του οπτικου υπαρχουν και παρα πολλα glitches και crashes. Μεσα στα πρωτα δεκα λεπτα το παιχνιδι με ειχε ηδη πεταξει δυο φορες και απο λιγο ψαξιμο ειδα οτι δεν το κανε μονο σε μενα αλλα ειναι γενικο το κακο. Επισης μου εχουν πει οτι εχει συμβει να κολησουν μεσα σε δωματιο καθως για αγνωστη αιτια η πορτα επαυε να αποκρινεται και αναγκαστικα κανανε και μαλιστα το παιχνιδι ειχε κανει και auto save με αποτελεσμα να αναγκαστει αυτος που μου ανεφερε το περιστατικο να ξεκινησει το παιχνιδι απο την αρχη!
Επισης εχω σε φορουμ να αναφερεται απο πολλα ατομα οτι κολουσαν μεσα στα γραφικα η επεφταν κατω απο το εδαφος. Αυτα οσον αφορα τα glitches και τα crashes. Στον τομεα του animation τα πραγματα ειναι και παλι κατωτερα των προσδοκιων. Οταν χτυπας τα τερατα ειναι το ιδιο σαν να χτυπας εναν τοιχο αφου τα τερατα μενουν στηλη αλατος και απλα στο δευτερο η τριτο χτυπημα που τελειωνουν τα hit point τους πεφτουν κατω μονοκοματα. τελειωνοντας οτι αφορα τον τεχνικο τομεα , η καμερα ειναι πρωτου προσωπου και φριχτη! Καταρχην τοσο η καμερα οσο και η κινηση του παιχτη παραπεμπει περισοτερο σε first person shooter και ειδικα η καμερα με ζαλισε απιστευτα. Ειναι ουσιαστικα σαν βλεπεις το περιβαλλον να ερχεται επανω σου και οχι σαν να προχωρας εσυ μεσα σε αυτο και ειναι πολυ κουραστικη και σε συνδιασμο με την μονοτονια των γραφικων που προανεφερα κανουν το παιχνιδι πολυ βαρετο και κουραστικο. Ο ηχος του παιχνιδιου ειναι απο τα ελαχιστα πραγματα που ειναι καλα , καθως ειναι αρκετα ατμοσφαιρικος και η μουσικη επενδυση ταιριαζει στον χαρακτηρα του παιχνδιου.

   Αν νομιζεται οτι τα χειροτερα περασαν δυχτυχως πλαναστε οικτρα , γιατι στον τομεα του gameplay τα πραγματα ειναι ακομα χειροτερα. Πολυ απλα θα πω οτι το gameplay ειναι ουσιαστικα ανυπαρκτο τις μια - δυο ωρες που αντεξα να παιξω το μονο που κανεις ειναι να προχωρας , να προχωρας και να ...προχωρας! Αντε να μαζεψεις και κανα κλειδι στον δρομο , το οποιο απλα το βρισκεις μπροστα σου πριν καν φτασεις στην πορτα που ξεκλειδωνεi. Προσπαθησα ειλικρινα να παιξω οσο περισσοτερο αντεξα μηπως και αλαξει κατι αλλα δυστυχως μονο χειροτερευε το πραγμα. Ειναι ενα πραγμα να λες οτι θες να δωσεις εμφαση στην εξερευνηση και αλλο να μην υπαρχει gameplay! Ειδικα την στιγμη που θες να λεγεσαι Syrvival Horror. Δυστυχως δεν εχω κατι αλλο να πω για το gameplay γιατι πολυ απλα δεν υπαρχει.
   Το σεναριο ειναι επισης Silent Hill καθως βρισκεσαι σε ενα τρενο ταξιδευοντας με τη γυναικα και το παιδι σου , οταν καποια στιγμη πανε τουαλετα και δεν επιστρεφουν ποτε. Ξεκινας λοιπον τοτε προς αναζητηση τους και διαπιστωνεις οτι το τρενο ειναι σταματημενο και ερημο και η οικογενεια σου αφαντη. Και  μαλιστα κανεις δεν εχει παρει τα πραγματα του απο το τρενο καθως ολες οι κουκετες ειναι γεματες βαλιτσες. Οποτε βρισκεσαι σε αναζητηση της οικογενειας σου η οποια αναζητηση  σε παρασυρει στην Shiverclif . Στις δυο ωρες που προχωρουσα δεν υπηρξε καποια εξελιξη η καποιο cutscene που να δωσει καποιο επιπλεον ενδιαφερον η να πρσφερει καποια εξελιξη στην ιστορια , περα απο καποιες αναμνησεις που διηγειται ο πρωταγωνιστης καθως θυμαται μερη της πολης στα οποια εχει ξανα ερθει και που δεν προσφερουν κατι στην μεχρι τωρα πλοκη ουτε εξηγουν την εξαφανιση της οικογενειας του.
Εχω διαβασει οτι παρακατω αποκαλυπτεται οτι εχει να κανει με τα παιδικα χρονια του πρωταγωνιστη που μεγαλωσε σε οικογενεια με προβληματα αλκοολισμου και ενδοοικογενειακης βιας , ενα θεμα ιδιαιτερα ενδιαφερον και που ελαχιστα παιχνιδια εχουν ασχοληθει μαζι του και ειναι πραγματικα πολυ κριμα που οι devs δεν ασχοληθηκαν σοβαροτερα με αυτο παιχνιδι και εβγαλαν ενα τοσο κακο αποτελεσμα. Τελος να πω οτι και τα voice acts ακολουθωντας κακιστη εικονα του παιχνδιου ειναι και αυτα απαραδεκτα και ειδικα ο πρωταγωνιστης που ειναι λες και βαριεται και θελει απλα να τελειωσει την αγγαρεια που του ανεθεσαν.
      Συνοψηζωντας οι devs ειπανε οτι κανανε με πολυ λιγους πορους ενα παιχνιδι που προσπαθησαν να επαναφερουν την ατμοσφαιρα των παλιων καλων Survival Horror παιχνιδιων. Εμενα το παιχνιδι μου εδωσε την εικονα της απολυτης προχειροτητας. Θες τα επαναλαμβανομενα γραφικα , λες και επαιζα παιχνιδι του 90 ; θες τα τραγικα προβληματα με τα crashes και τα glitches ; θες το ανυπαρκτο gameplay ; θες τα τραγικα voice acts ; απο οπου και να το πιασεις ενα πραγμα φωναζει απο μαρια : προχειροτητα! Το παιχνιδι μου εδωσε την εντυπωση οτι απλα μαζευτηκαν καποιοι devs και αποφασισαν να εκμεταλευτουν την νοσταλγια του κοινου για τετοιου ειδους παιχνδιια σε συνδυασμο με την ακυρωση του Silent Hills απο την Konami αλλα και της μη κυκλοφοριας του κακου Silent Hill Downpour σε pc για να βγαλουν χρηματα!
Το Husk ειναι απλα ενα παιχνιδι που αντιγραφει το Silent Hill και ειδικα το πρωτο παιχνιδι της σειρας και που δεν εχει τιποτα αλλο να προσφερει. Οι developers μετα απο καθολικη κατακραυγη δηλωσαν οτι θα βγαλουν ενημερωσεις για να βλετιωθει η εμπειρια στο παιχνιδι , αλλα ξερετε κατι ; αν ενα παιχνδιι δεν ειναι ετοιμο , μην το κυκλοφορησεις. Βγαλε μια alpha κοπια να την παιξει κοσμος να κανει προτασεις και να σε βοηθησει να βελτιωσεις το παιχνιδι και μετα κεκλοφορησε το κανονικα. Το παιχνιδι κατα τη γνωμη μου οσες βελτιωσεις και να γινουν δεν θα βελτιωθει. Για να μπορεσει να γινει κατι θετικο θελει εξολοκληρου remake. Τα 17.99€ που κοστολoγειται το Husk στο Steam ειναι αδιανοητα πολλα. Το παιχνιδι βαση αυτων που προσφερει θα επρεπε να ειναι freeware. Για να μην αναφερω οτι μπορεις να βρεις πολλα δωρεαν παιχνιδια που θα ειναι καλυτερα απο το Husk.
    Ευχαριστω για την αναγνωση σας. Αν θελετε αφησετε τα σχολια σας για να κουβεντιασουμε. Τα λεμε στο επομενο μπλογκ , που πιθανοτατα θα ειναι το final review του Life is Strange.

Βαθμολογια : 2/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου